Яблуко подешевшає з наступного тижня
У найближчий тиждень очікується зниження ціни на яблуко, що обумовлено початком збору врожаю пізніх сортів і збільшенням пропозиції від дрібних виробників. Про це AgroPortal.ua повідомив голова Української асоціації аграрного експорту (УААЕ) Дмитро Крошка. «Цей рік для фруктів і ягід виявився дуже складним через погодні умови. Пов'язано це з градом, який надзвичайно зашкодив садам, адже в Україні не існує захищених від цієї стихії виробництв. Тому досягнення двох років можуть бути знищені протягом кількох хвилин. По-друге, занадто висока вологість спровокувала втрату товарного якості плодів. За рахунок складного літа через погодні умови ми дійсно зазнали втрат по раннім фруктам, і пропозиція, наприклад, з літнього яблука, була надзвичайно обмежена, що спровокувало зростання ціни і зростання попиту», - зазначає експерт. За його словами, сьогодні відчувається дефіцит якісних фруктів, і на полицях супермаркетів зустрічається багато пошкодженого яблука. «Ціна ж разом з цим досить серйозна, дешевше 20 грн / кг годі й шукати. Але після того як на початку вересня почали збирати середньостиглі сорти, а зараз вже і пізні сорти яблук, найближчим часом очікуємо зниження ціни. Однак не всі виробники поспішають з реалізацією. Знаючи, що на ринку буде дефіцит якісного яблука, постараються максимально відтягувати продаж», - розповідає Дмитро Крошка. Він зазначає, що завдання українських виробників полягає в тому, щоб в цьому році не допустити втрат експортних позицій і залишитися стабільним партнером для іноземних компаній: «Ми повинні перебувати на тих ринках, куди вже вийшли, і намагатися розширити географію експорту. Для експортерів головною метою повинно бути збереження репутації, яка вже склалася на міжнародному ринку. Наприклад, по яблуку ми вже торгуємося в ціні вище, ніж польське яблуко. Нам вистачило року, щоб перестати конкурувати з поляками за ціною. Зараз українське яблуко торгується в ціновому сегменті розвинених країн - Франції, Італії, а польське яблуко залишається найдешевшим ». За його словами, подібний підхід і стратегія працює, але вона не може з'явитися з повітря, це результат системної роботи 24/7 365 днів в році. Також Дмитро Крошка радить виробникам-експортерам звертати увагу на питання якості продукції та пам'ятати, що вибудовуючи власні бізнес-відносини на міжнародному ринку, кожен також формує репутацію всієї країни.